Verhalen:
- ‘Karel gaat naar school’
- ‘Waar is Dikkie Dik?’
- We maakten kennis met een nieuw vriendje, Arwen.
- We leerden dat we goede en minder goede dingen met onze handen kunnen doen. Sommige handelingen maken anderen blij, andere verdrietig.
- We dansten op het lied: ‘het is fijn om in onze klas te zijn’.
Wiskundige initiatie:
- Ruimtelijke oriëntatie: waar is welke hoek?
- Ruimtelijke oriëntatie: welk speelgoed hoort waar thuis?
- Denkoefening: kimspel: ‘Welk stuk speelgoed is verdwenen?’
Muzikale opvoeding:
- We zongen en dansten op het lied: ‘Tjoek tjoek tjoek’
Beeldende activiteit:
- Vuurwerk maken d.m.v. het blazen in de verf met een rietje.
Observaties:
- Knippen
- Scheuren
- Kindje tekenen
- Puzzelen
Lied: ‘Tjoek tjoek tjoek’
Ga je mee?
Tjoek tjoek tjoek
Op bezoek
Tjoek tjoek tjoek
Stappen, stappen
Tjoek tjoek tjoek
Kijk de poppenhoek
...blokkenhoek
...knutselhoek
...bewegingshoek
De volgende twee weken werken we aan de voorbereidingen van de show
‘vroeger of later’ die plaats zal vinden op vrijdag 25 en zaterdag 26 januari.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten